Veelgestelde vragen

Algemeen

Hoe kan ik mijn bloemen gratis laten verpakken als stijlvol cadeau?

Nadat je bloemen in je winkelmand hebt geplaatst, kun je kiezen voor een gratis cadeauverpakking. Je cadeau wordt met liefde verpakt in de unieke MIRRELL stijl met luxe stoffen lint en jouw persoonlijk bericht geprint op een kaartje met envelop.

Hoe kan ik een gift card van MIRRELL cadeau geven?

Hier vind je de digitale gift card van MIRRELL waarmee je een tegoed in onze shop cadeau geeft. Je kunt kiezen uit verschillende tegoeden om op de gift card te zetten. Na aankoop van je digitale gift card ontvang je van ons een mail met een code om zelf te printen, of door te sturen aan degene die je wil verrassen. 

Het tegoed blijft geldig tot uiterlijk 2 jaar na aankoop en mag in meerdere keren worden gebruikt totdat het op is.

Krijg ik altijd precies de bloemen die ik heb besteld?

De kracht van MIRRELL is dat je de mogelijkheid hebt om jouw favoriete seizoensbloemen en kleuren te kiezen. Dat nemen we serieus en we streven ernaar je precies de bloemen te bezorgen die je hebt besteld. Bloemen zijn een versproduct en we leveren nooit uit voorraad. In het uitzonderlijke geval dat een kweker onverhoopt bloemen niet kan leveren, of bloemen niet voldoen aan onze kwaliteitsstandaard, zal MIRRELL een alternatief product leveren van gelijke of (grotere) waarde en kwaliteit. Als het ons niet lukt om voor een goede vervanging te zorgen, zullen we het volledige aankoopbedrag aan je terugstorten.

Waar vind ik de algemene voorwaarden van MIRRELL?

Je kunt de algemene voorwaarden van MIRRELL vinden op onze website.

Bezorging en bezorgkosten

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

MIRRELL bezorgt op woensdag t/m zaterdag. Als je je bloemen in de winkelmand hebt geplaatst, kun je in de winkelmand een bezorgdatum kiezen.

Het is jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je bloemen aangenomen kunnen worden op de door jouw gekozen bezorgdatum. Is dat niet mogelijk op het opgegeven adres? Laat dan in de winkelmand een instructie achter voor onze bezorgers. Hier kun je onder andere aangeven waar we je bloemen veilig kunnen achterlaten indien je niet thuis bent of bijvoorbeeld het telefoonnummer van degene die de bloemen cadeau krijgt.

Hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?

Zodra we je bestelling hebben
ontvangen, sturen wij je een e-mail ter bevestiging. Onderaan deze bevestiging vind je de door jou gekozen bezorgdatum.

Binnen regio Eindhoven bezorgt
MIRRELL overdag tussen 10.0 en 17.30 uur. Op de dag van bezorging ontvang je in de loop van de ochtend een whatsapp bericht, waarin we tot op 30 min nauwkeurig aangeven wanneer we verwachten de bestelling bij je te bezorgen.

In de rest van Nederland bezorgt DPD je bestelling. Op de dag van bezorging ontvang je een e-mail zodra je bloemen zijn meegegeven aan DPD. Aan het einde van de middag ontvang je van DPD een e-mail met een track en trace, waarin DPD nauwkeurig aangeeft wanneer ze langskomen.

Hoe kan ik een bezorginstructie achterlaten?

In de winkelmand vind je onder bezorgnotitie de mogelijkheid om voor onze bezorgers een instructie achter te laten. Hier kun je onder andere aangeven waar we je bloemen veilig kunnen achterlaten indien je niet thuis bent.

Waar bezorgt MIRRELL in Nederland?

MIRRELL bezorgt in heel Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden.

Wat zijn de bezorgkosten?

MIRRELL rekent een bezorgtarief van 4,95 EUR.

Op welke feestdagen is MIRRELL gesloten?

Nieuwjaarsdag: 1 januari 2022

Eerste Paasdag: 17 april 2022

Tweede Paasdag: 18 april 2022

Koningsdag: 27 april 2022

Hemelvaart: 26 mei 2022

Eerste Pinksterdag: 5 juni 2022

Tweede Pinksterdag: 6 juni 2022

Eerste Kerstdag: 25 december 2022

Tweede Kerstdag: 26 december 2022

Oudejaarsdag: 31 december 2022

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Zodra we je bestelling hebben ontvangen, sturen wij je een e-mail ter bevestiging. Onderaan deze bevestiging vind je de door jou gekozen bezorgdatum.

Onze bezorgdienst DPD stuurt je een dag vantevoren een e-mail dat je pakket is aangemeld. Op de dag van bezorging word je door DPD op de hoogte gehouden van het bezorgmoment.

Woon je in regio Eindhoven, dan wordt je pakket bezorgd door bezorgers van MIRRELL en ontvang je op de bezorgdag een e-mail dat je pakket naar je onderweg is.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat nu?

Als je bestelling niet is bezorgd op de door jou gekozen dag en je hebt hierover geen e-mail of app bericht ontvangen, neem dan contact met ons op door een e-mail te sturen naar klantenservice@mirrell.nl of te bellen naar 085 - 0608151.

Gift Card

Hoe kan ik een gift card van MIRRELL cadeau geven?

Hier vind je de digitale gift card van MIRRELL waarmee je een tegoed in onze shop cadeau geeft. Je kunt kiezen uit verschillende tegoeden om op de gift card te zetten. Na aankoop van je digitale gift card ontvang je van ons een mail met een code om zelf te printen of door te sturen aan degene die je wil verrassen.

Hoe kan ik mijn MIRRELL gift card verzilveren?

Op je gift card staat een unieke code. In de check-out kun je deze code invullen en wordt het tegoed verrekend met het te betalen bedrag. Het tegoed op de gift card kan in meerdere keren worden ingewisseld totdat het op is.

Hoe lang is mijn gift card geldig?

Een gift card heeft een geldigheid van twee jaar na aanschafdatum.

Cadeauverpakking

Hoe kan ik mijn bloemen kosteloos laten verpakken als stijlvol cadeau?

Nadat je bloemen in de winkelmand hebt geplaatst kun je kiezen voor een cadeauverpakking. Je cadeau wordt met liefde verpakt in de unieke MIRRELL stijl met luxe stoffen lint en jouw persoonlijk bericht geprint op een kaartje met envelop. Hiervoor rekenen we niets extra.

Hoe kan ik kosteloos een persoonlijk kaartje toevoegen aan mijn bestelling?

Nadat je bloemen in de winkelmand hebt geplaatst kun je een persoonlijk bericht toevoegen, dat kosteloos voor je wordt geprint op een kaartje met envelop.

Ik ben vergeten een cadeaukaartje toe te voegen, kan dit alsnog?

Jazeker, stuur een e-mail naar klantenservice@mirrell.nl en wij zorgen ervoor dat je kaartje alsnog wordt toegevoegd. Je kunt dit doorgeven tot uiterlijk 24 uur vóór levering.

Kan ik bloemen laten verpakken de huisstijl van mijn bedrijf?

MIRRELL biedt de mogelijkheid om bloemen te personaliseren met de corporate branding van jouw bedrijf (papier, lint, tas en/of kaartje). Eventueel verpakt in combinatie met jullie eigen producten. We verzorgen ook gepersonaliseerde bloemenbonnen (gift cards).

Kwaliteit, ruilen en retour

Ik ben niet blij met de kwaliteit van de bloemen, wat kan ik doen?

Bloemen zijn een kwetsbaar natuurproduct en wij verpakken je bos zorgvuldig, zodat ze net zo mooi en vers bij jou worden bezorgd als ze bij ons de deur uit zijn gegaan. Mochten je bloemen tijdens het transport zijn beschadigd, of de kwaliteit is niet wat je van ons verwacht, dan ontvangen we hiervan graag een foto en zoeken we een passende oplossing.

Hoe kan ik een product ruilen of retourneren?

Als je een accessoire wil ruilen of retourneren, dan kan dat binnen 14 dagen nadat je het product hebt ontvangen. Alleen onbeschadigde producten in de originele verpakking kunnen we retour nemen. De verzendkosten zijn voor jouw eigen rekening. Vanwege de beperkte houdbaarheid is het niet mogelijk om bloemen retour te sturen.

Stuur een e-mail naar klantenservice@mirrell.nl met je verzoek om te ruilen of retourneren en vermeld het bestelnummer in je bericht. Het bestelnummer kun je vinden in de bevestigingsmail van je aankoop. We sturen je een e-mail met retourinstructies en een retourformulier om in te vullen. Na ontvangst van de retourzending, krijg je van ons een bevestiging en wordt het aankoopbedrag teruggestort.

Betaalmogelijkheden

Welke betaalmogelijkheden biedt MIRRELL?

We bieden de volgende betaalmethoden aan: iDeal, Visa, Mastercard en Maestro.

Bestellingen wijzigen en annuleren

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

Wil je een bestelling wijzigen, dan kun je hiervoor een e-mail sturen aan ons customer service team via klantenservice@mirrell.nl. We zullen onze uiterste best doen om last minute veranderingen door te voeren, tot uiterlijk 48 uur voor de bezorgdatum.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Je kunt je bestelling tot uiterlijk 48 uur voor de bezorgdatum annuleren. In dat geval storten we het volledig betaalde bedrag aan je terug.

Bloemverzorging

Hoe verzorg ik mijn bloemen het best zodat ze langer staan?

Vergroot je bloemen skills met onze verzorgingstips. Bekijk onze pagina met verzorgingstips voor het lang mooi houden van verschillende soorten bloemen.

Hoe zorg ik voor een schone vaas zonder bacteriën?

Bloemen houden van een schone vaas, zodat ze extra lang meegaan. In een bloemenvaas groeien altijd micro organismen (bacteriën), die de levensduur van je bloemen verkorten. Maak je vaas daarom iedere de 2-3 dagen even schoon met een duurzaam afwasmiddel en een spons, zodat je vooral alle randen extra goed raakt. Spoel de vaas goed schoon en knip met een schone bloemenschaar ongeveer 1-2 centimeter van de stelen af, direct voordat je je bloemen weer terug in het water zet. Zo zijn de stelen weer ‘open’ en kunnen je bloemen goed drinken.